tisdag 9 juli 2013

Rosenportalen

Nu var det länge sedan jag postade något här. Det är förstås inte för att inget hänt med huset eller trädgården, det händer ju saker hela tiden. Orsaken är ju att jag inte är någon bloggare och därför är inte min första tanke att jag ska ta bilder och lägga upp på bloggen. Nu har jag i alla fall byggt ett lite konstverk nästan i stil med Lars Vilks. Inte riktigt i klass med hans skapelser som minst sagt väcker uppmärksamhet, men i alla fall något åt det hållet. Jag är inte själv skapare av designen utan jag har lånat/kopierat från "Berget" i Degerfors.



När man inte riktigt vet hur man ska börja får man prova sig fram



Sakta men säkert växer skapelsen fram.



Nästan klar. Så långt som jag hittills har byggt i alla fall. Men det fatas en gärdsgårdsimitation. Med facit i handen så är det vissa moment som jag nog skulle göra annorlunda om jag byggde en till likadan. Hur man vänder "pinnarna" har betydelse eftersom de är olika grova i de båda ändarna. Även längden på den spelar ju in. När jag byggde hade jag ju bara en bild på mobilen att gå efter och hur väl jag än tyckte mig ha memorerat bilden så var allt borta så fort jag började bygga. Men det får duga. Livslängden är ju inte evig på en granstör som är nedstucken i jorden. Så jag får kanske anledning att bygga om portalen om några år. Tills dess så hoppas jag att den duger till rosorna att klättra på.



Förlagan. Inte helt identisk. Men jag tycker att jag fick till huset i bakgrunden ganska bra även om vinkeln som bilden är tagen från är lite annorlunda. Huset tog ju längre tid att få på plats än själva portalen förstås. Grusgången fick jag inte på plats eftersom det stod en bänk i vägen. Men visst kan man se likheter med förlagan.

Inga kommentarer: